Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań powierzchni biurowej?
Ogólne | 03.02.2023
Kiedy prowadzisz firmę zazwyczaj niezbędne jest wynajęcie biura.
Zastanawiasz się jaki jego rodzaj będzie najlepszy dla twoich pracowników?
Na pewno taki, który zapewni maksymalny komfort podczas wykonywanej pracy.
Na co zwrócić uwagę, żeby to osiągnąć?
Rodzaje przestrzeni biurowej.
1.Biuro komórkowe
W jego skład wchodzi kilka wieloosobowych pomieszczeń i jeden lub kilka gabinetów. Przy ścianach na ogół ustawione są szafy biurowe i regały co daję dużo przestrzeni do przechowywania. Może tu też znaleźć się miejsce na kilka większych sal przeznaczonych do spotkań formalnych oraz część socjalną z aneksem kuchennym, jadalnią czy przestrzenią do relaksu. Zaletami tego typu biura jest niewątpliwie zapewnienie warunków do pracy w skupieniu, zapewnienie prywatności oraz poufności danych, możliwość organizacji oficjalnych spotkań, a także personalizacji przestrzeni. Znajdą się również wady takiego rozwiązania. Izolacja poszczególnych zespołów może utrudnić komunikację pomiędzy nimi. Zarządzanie i nadzorowanie pracy może być również utrudnione. W tego typu placówce nie można też współdzielić ze sobą sprzętów takich jak drukarka czy faks więc należy wyposażyć w nie każdy pokój. To z kolei generuję większe koszty.
2.Biuro open space
To duża, otwarta przestrzeń z dużą ilością biurek ustawionych obok siebie. Niejednokrotnie sale spotkań posiadają mobilne ściany, pozwalające szybko zmienić rozmiary pomieszczenia. Członkowie zespołu mogą łatwo i szybko wymieniać pomiędzy sobą informację. Rozwiązanie oprócz tego, że wspiera komunikację wpływa również pozytywnie na integracje pracowników. Minusem jest tu duży poziom hałasu przez co może być ciężko się skoncentrować i wykonywać swoją pracę na pożądanym poziomie. Nie znajdziemy tu komfortowych warunków do formalnych rozmów telefonicznych, a ochrona danych wrażliwych będzie utrudniona. Na chwilę regeneracji można udać się do strefy socjalnej.
3.Biuro strefowe
W tym przypadku wydzielane są poszczególne strefy mające umożliwić pracownikom odpowiednie wykonywanie swoich zadań. Biurka zazwyczaj ustawione są w otwartej przestrzeni (tzw. strefy administracyjne) i oddzielone od siebie strefami komunikacyjnymi wyposażonymi w mniej formalne meble. Znajduję się tu też kilka sal spotkań o różnej wielkości, budki akustyczne i pokoje do pracy w ciszy. Pracując w takim miejscu możemy liczyć na możliwość sprawnego przepływu informacji, prowadzenia rozmów w komfortowych warunkach i pracy w ciszy. Kłopot pojawi się jeśli potrzebujemy większej prywatności, a dane na których pracujemy mają charakter poufny. Do odpoczynku uwzględniono tu obszary regeneracji (kuchnia, jadalnia, relaxroom)
4.Biuro Activity Based Workplace
Rozwiązanie oferuję dostęp do różnych stref uwzględniając trzy podstawowe aktywności podejmowane podczas pracy biurowej: administrację, komunikację oraz koncentrację. Mamy więc dostęp do sal spotkań o różnej wielkości, pokoi do pracy w ciszy, budek akustycznych czy stref spotkań spontanicznych. Ważną informacją jest w tym przypadku to, że obowiązuję tu zasada desk sharingu. Biurek jest mniej niż zatrudnionych i należy się nimi dzielić. Praca w tego rodzaju sekcji oznacza duże możliwości komunikacyjne i integracyjne dla pracowników. Każdy z nich może sam wybrać miejsce pracy. Musi jednak być ono zgodne z wykonywaną aktywnością. Nie ma tu opcji na prywatność czy personalizację, a zachowanie poufności danych jest utrudnione. Po zakończeniu pracy trzeba pamiętać o konieczności sprzątnięcia biurka.
Lokalizacja i standard.
Pamiętajmy, ze dobrze zlokalizowane biuro, znajdujące się w atrakcyjnym budynku stanowi swoistą wizytówkę firmy. W kwestii lokalizacji warto zwrócić uwagę na łatwość dojazdu i dostępność parkingów. Dobrze, żeby w okolicy były punkty gastronomiczne i sklepy spożywcze. Mile widziane będą też inne punkty usługowe. Dobrze jest postawić na wysoki standard jeśli tylko mamy taką możliwość. Ładny budynek, dostęp do światła dziennego, klimatyzacja, estetyczne wyposażenie – to wszystko przełoży się na zadowolenie pracowników i pozytywny odbiór przez kontrahentów.
Umowa.
Umowa wynajmu powinna być napisana rzetelnie i jasno. Poza podstawowymi danymi wynajmującego i najemcy zawiera informacje o czynszu oraz opisuję inna znaczące kwestie. Przywiązanie należytej uwagi do jej treści zabezpiecza nas przed niemiłymi sytuacjami i niepotrzebnymi stratami materialnymi. Najlepiej przed podpisaniem zweryfikować wszystko u prawnika.
Teraz znalezienie odpowiedniej powierzchni biurowej nie powinno sprawić Ci kłopotów. Kiedy już ją znajdziesz możesz potrzebować wyposażyć ją w odpowiednie meble. Skontaktuj się z nami, a my chętnie zajmiemy się tą kwestią. Odwiedź również nasz sklep internetowy i zobacz nasze realizacje.